这样紫

暂时啥都没

Wing$ - Macklemore、Ryan Lewis

#最IN现场# #summer sonic#

没错,是首很棒的说唱,而且是很容易接受的那种

虽然也有些沉重和感觉,不过要的就是感觉


I was seven years old, when I got my first pair
那年我七岁, 得到生平第一双Nike AIR
And I stepped outside
我跑到户外
And I was like, Momma, this air bubble right here, it's gonna make me fly
我在喊 妈妈 它里面有气垫 能让我飞起来

I hit that court, and when I jumped, I jumped, I swear I got so high
我来到球场,我跳,我奋力一跳,我发誓我真的跳得好高

I touched the net, Mom I touched the net, this is the best day of my life
我碰到了篮框,妈,我摸到了篮框,那是我最爽的一天啊

Air Maxes were next
下一双鞋便是Air Max
That air bubble, that mesh
那气垫,那网孔
The box, the smell, the stuffin, the tread, in school
那鞋盒,神秘的味道,像碉堡,踩着它去学校
I was so cool
我屌爆了
I knew that I couldn't crease ‘em
我知道自己不能把鞋弄皱
My friends couldn't afford ‘em
朋友们也买不起它
Four stripes on their Adidas
他们的阿迪达斯有四条杠
On the court I wasn't the best, but my kicks were like the pros
球场上,我不是最牛逼的,我的装逼就像专业球队

Yo, I stick out my tongue so everyone could see that logo
哟,我卷起裤管亮出鞋,只想大家看到那LOGO

Nike Air Flight, but bad was so dope
我这么渣配了这么棒鞋

And then my friend Carlos' brother got murdered for his fours, whoa
我朋友 Carlos的兄弟因为穿着四代而被欺辱,喔..

See he just wanted a jump shot, but they wanted a Starter coat though
他不过想要一次高飞的机会,但别人却只是为了跟风

Didn't wanna get caught, from Genesee Park to Othello
他不想被流氓抓到,从Genesee公园逃到 Othello

You'd get clowned for those Pro Wings, with the velcro
你可以嘲笑这些有魔术贴的Probing

Those were not tight
没鞋带
I was trying to fly without leaving the ground, cause I wanted to be like Mike, right
我曾试过起飞,却不离开地面 因为我想做“乔3”,没错

Wanted to be him
想跟他一样
I wanted to be that guy, I wanted to touch the rim
我想成为他那样的飞人,我想触碰篮板
I wanted to be cool, and I wanted to fit in
我要潮翻天,我要潮在当下
I wanted what he had, America, it begins
我要得到他拥有过的美丽 梦已开始
I want to fly
我想飞
Can you take me far away
你能带我远走高飞么

Give me a star to reach for
赐予我一颗企及的明星
Tell me what it takes
告诉我要付出多少
And I'll go so high
我会高高飞翔
I'll go so high
我会飞得那么高
My feet won't touch the ground
我的双脚不会触碰地面

Stitch my wings
伸展我的羽翼
And pull the strings
系紧鞋带
I bought these dreams
我买到了已久的梦寐
That all fall down
它们却让人心灰意冷
We want what we can't have, commodity makes us want it
对于我们来说遥不可及的鞋子们,在货架上也渴望我们带它回家
So expensive, damn, I just got to flaunt it
可贵了呢,我一个劲儿地显摆着

Got to show ‘em, so exclusive, this that new shit
让别人看看,独一无二,新款的那
A hundred dollars for a pair of shoes I would never hoop in
百多美元的战靴,我还从未上过脚

Look at me, look at me, I'm a cool kid
都来看看啊,我简直酷毙了
I'm an individual, yea, but I'm part of a movement
我自以为自己是特立独行的,却又是鞋友中的一份子

My movement told me be a consumer and I consumed it
我对AJ的热爱促使我做出行动来 我也一直买买买
They told me to just do it, I listened to what that swoosh said
我按照他们所说的,放胆做下去

Look at what that swoosh did
它到底对我做了什么
See it consumed my thoughts
它虏获我的
Are you stupid, don't crease ‘em, just leave ‘em in that box
你傻的吧,别弄出皱,赶紧放盒子里去

Strangled by these laces, laces I can barely talk
我感觉就像被鞋带勒住喉咙,鞋带啊快住手

That's my air bubble and I'm lost, if it pops
就我这个气垫,要是爆了,我可赔大了
We are what we wear, we wear what we are
鞋子上那个就是我,此刻穿的就是我的专属战靴
But see I look inside the mirror and think Phil Knight tricked us all
l可当我看到和别人“撞鞋”, Phil Knight 你是不是耍我

Will I stand for change, or stay in my box
我是换换口味还是原地驻足?
These Nikes help me define me, and I'm trying to take mine, off
这双在我心中可惜啊烙印的Nike,我正努力让自己 起飞

I want to fly
我想飞
Can you take me far away
你能带我远走高飞么
Give me a star to reach for
赐予我一颗企及的明星
Tell me what it takes
告诉我要付出多少
And I'll go so high
我会高高飞翔

I'll go so high
我会飞得那么高
My feet won't touch the ground
我的双脚不会触碰地面
Stitch my wings
伸展我的羽翼
And pull the strings
系紧鞋带
I bought these dreams
我买到了已久的梦寐
That all fall down
它们却让我心碎

They started out, with what I wear to school
他们也踏上了征程,穿着当初我带到学校那双
That first day, like these are what make you cool
传去的第一天,也让他们觉得酷毙了
And this pair, this would be my parachute
对我来说,这双鞋就是我的降落伞
So much more than just a pair of shoes
那不仅仅是一双鞋而已
Nah, this is what I am
嘿,这就是我的想法
What I wore, this is the source of my youth
我穿着的,就是年轻时的精神之源
This dream that they sold to you
你的梦想,他们卖给你时
For a hundred dollars and some change
以几百美元的价格以及永不间断的更新换代
Consumption is in the veins
已然耗尽
And now I see it's just another pair of shoes
现在 我能看到的AJ,已泯然常物了


继续日本summer sonic专题系列

继中日韩阵容后,今天开始欧美板块

北美20组,美国18组,加拿大2组

summer sonic

每年的8月中旬

本周六、日

日本官方网站

http://www.summersonic.com


   
© 这样紫 | Powered by LOFTER
评论
热度(6)